El Mercat Municipal de Novelda és una infraestructura clau per a la vida comercial i social del nostre poble. Parlem d’un mercat nou, que va tornar a obrir les seues portes fa pocs mesos i que ha suposat una inversió superior als cinc milions d’euros de diners públics. Una inversió d’esta magnitud exigia, i exigix encara, una estratègia clara de futur per a garantir la seua viabilitat i revitalització. Malauradament, això no és el que estem veient per part de l’equip de govern socialista.
Lluny de pensar el mercat com un servei municipal que cal protegir i impulsar, la seua única resposta ha sigut traure a licitació les parades buides amb un cànon set vegades superior al que existia anteriorment. Una decisió que, des del primer moment, vam advertir que anava en la direcció equivocada i que podia allunyar possibles comerciants interessats a apostar pel mercat.
Al plenari de pressupostos vam demanar que es paralitzara esta licitació i que es reflexionara sobre el futur del mercat. En aquell moment hi havia 20 lots de casetes buides, però el problema no acaba ací: quan finalitze la carència dels comerciants actuals, també s’hauran de tornar a licitar les parades amb permisos caducats, en les mateixes condicions. No volíem ser catastrofistes, però sí responsables i previsors.
Per desgràcia, el temps ens ha donat la raó. El resultat de la licitació és clar i objectiu: sols s’ha adjudicat un lot de vint. Un de vint. Al passat plenari ja vaig dir que no calia fer molta política, perquè la realitat parla per ella mateixa i qualsevol ciutadà pot extraure les seues conclusions. Qualificar això d’èxit, com pretén l’alcalde, demostra una preocupant falta de criteri i una vara de mesurar difícil d’entendre.
A esta situació se suma la incertesa sobre la licitació de la part superior del mercat, pensada inicialment per a usos de restauració. Encara no sabem res, mentre es parla d’altres fórmules per a donar-li ús. Totes les idees poden ser bones, però si realment es vol activar el mercat, cal fer-ho amb fets, planificació i prioritats clares.
El Mercat Municipal necessita projecte, diàleg amb els comerciants i voluntat política. Necessita ser tractat com el que és: un servei públic fonamental i una oportunitat per a dinamitzar l’economia local. Novelda no es pot permetre que una inversió tan important acabe sent un espai infrautilitzat per falta de visió.












Deja una respuesta