Los escolares de Novelda reforestan la Mola

La concejalía de Medio Ambiente ha puesto en marcha un año más la campaña de repoblación forestal del paraje de la Mola dirigido a los niños y niñas de los colegios de la ciudad.

Alrededor de 300 niños y niñas de Novelda repoblarán durante esta semana la zona del paraje de la Mola gracias a la iniciativa de la concejalía de Medio Ambiente, que facilita los árboles (principalmente ephedra y pinos negros) y les enseña cómo se deben plantar y, sobre todo, cuidarlos.

El edil del área, Francisco Javier Cantos, apuntaba que “esta actividad no es solo lúdica”, destacando también su carácter “didáctico, ya que los niños aprenden qué parajes existen en la ciudad y cómo tienen que mantenerlos”.

La actividad se dirige a escolares de 5º de primaria de 11 colegios de la ciudad.

VÍDEO

6 COMENTARIOS

  1. Tienes razón, Pedro A., si no los riegan después no sirve de nada plantar .
    Podrían ir después de exursión a regar.

  2. Senyors continuem a finals del XIX i principis del XX, en polítiques de reforestació basades en el pi, que sí que està molt be, però per molt temps que passe serà sempre una especie alóctona, en comptes de reforestar com cal en encines, carrasqueta i demés plantes i arbres de domini mediterrani i subdesértic en que ens encontrem, arbres que cobrien el territori i foren talats per l’intendència reial per a la construcció naval o l’activitat fustera. Aplegats els temps del regeneracionisme molts optaren per reforestar Espanya i optaren per el pi, per el que molts el veuen com arbre tipic quan no ho és, i ja que un arbre o planta es propi d’un domini climàtic específic, llevat que puga desenvoluparse en altre semblant. Ara tenim el territori ple de pins que aguanten pitjor la sequera que els arbres autóctons, i el el cas del pi, una plaga de cucs i escarabats al tronc (Que sí sequen el pi i no la processonaria ja que aquesta sols anida en el abre i per la nit baixa a alimentarse de plantes en talls jovens) any rere any i més greu, per molts diners que es destinen a intentar controlar-ho, i és que quan algo no encaixa al 100% és el que passa. Que sí que el pi tarda menys en créixer, però reforestar així és: «Pan para hoy, y hambre para mañana.

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí